18WOS OF STEEL PEDAL TO THE METAL TÜRKÇE,OTOBÜS YAMASI

 

: +
: www.fulloyun.com
: Mevcut
: Sanal Sürücü
: Max Payne
: 2 (200 MB)
: Daemon Tool’s İndirmek için Tıklayın.

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024×768.

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024×768.

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024×768.

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024×768.

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024×768.


Boyutlarının bir oyunun kalite ve oynanılabilirliğini ne ölçüde etkilediği ya da istatistik bilimine ne kadar inandığınızı bir kenara bırakıp tamamen tarafsız bir biçimde elinizdeki tek cd’nin üzerindeki, içindeki diğer ıvır zıvırlarıda katarsak, 150 mb’ı geçmeyen veri izine bakarak bu yapımın açıkça sınıfta kaldığını söylemek mümkün.

Ancak hala insanların fanatiklik derecesinde beğendiği ve oynadığı bir disket boyutunu bile aşmayan onlarca oyunun varlığını da kimse inkar edemez. Çoğu insan için bir DVD dolusu çöplüğün yerine tabi ki bir disketlik küçük ancak eğlenceli bir yapım çok daha tercih edilebilir konumda. Öte yandan, yine de ana kriterlerden biri olmasa da günümüzün 3d oyunlarının yüksek sabit disk alanı gerektirdiği de kesinlikle inkar edilemez. Bu yüzden 18 WoS: Pedal to the Metal’i değerlendirirken hayal gücümüzü 89mb bir oyundan beklentilerimiz üzerine kurmaya çalışırsak daha sağlıklı sonuçlar alabiliriz.

Hard Truck serisi ile başlayan ve zaman içerisinde 18 Wheels of Steel adıyla süren kamyon, çekici ya da taşımacılık simulatörü kavramı her ne kadar çok popüler yapımların arasında kendisine sağlam bir yer edinemese de belirli bir oyunsever kitlesinin sürekli takip ettiği bir seri halini almayı başarmıştı. Yapımcı serinin yeni oyunu 18 Wheels of Steel: Pedal to the Metal ile bu kez daha büyük bir başarı yakalamayı planlıyor. Yeni yapımın belirgin yenilikleri arasında daha da güçlendirilmiş simülasyon tarzı oynanış, genişletilmiş bir harita ve çok daha detaylı grafiksel efektler ve detay altyapısı gösterilebilir.

Öncelikle yapımın konusunda net bir değişim söz konusu değil. Her zaman olduğu gibi kamyonunuzla kargonuzu alıp istenilen şehre zamanında götürmeniz gerekiyor. Ancak küçük detay değişimlerden de bahsetmek gerekiyor. Öncelikle oyuna başlarken bir işvereniniz oluyor. Bu da, kamyonun size ait olmadığı ve sadece size verilen görevleri yapabileceğiniz anlamına geliyor. İşvereniniz performansınıza göre kamyona çeşitli takviyeler yapıyor ve belirli bir seviyeden sonra daha iyi bir kamyon modeline terfi ediyorsunuz. Paranız belirli bir seviyeyi geçtikten sonra ise kendi kamyonunuzu satın alıp kendi işinizi kurmak mümkün oluyor. Böylece serbestçe çalışabiliyorsunuz. Daha da ileri gitmek isteyen oyuncular için ise para kazandıkça kendi şirketleri için filo kurup yönetebilmeleri sağlanmış.

Bir önceki yapımda bulunmayan fakat daha eski Hard Truck serilerinden hatırladığınız uyku seçeneği bu yeni yapımda da kendisine yer bulmuş. Böylece belirli aralıklarla otellerde, ya da dinlenme alanlarında park edip uyumamız gerekiyor. Aksi takdirde sürücümüz yolda uyuklamaya başlıyor ve ekran kararıyor. Tabi bu da kontrollerin zaten zor olduğu bir oyunda yol ortasında kazaya sebep olabiliyor. Ancak istenildiği takdirde bu özellik oyunun başında kapatılabiliyor.

Bir başka yenilik ise genişletilen harita olmuş. Önceki oyundan hatırladığımız ABD’nin eyaletlerine ek olarak kuzeyde Kanada ve güneyde Meksika’da sınır ötesi yerlere de taşımacılık yapabiliyoruz. Bu durum oyuna yeni bir kavramın, gümrük/sınır kapılarının girmesini sağlamış. Bu geçişlerde durup kontrolden geçmek zorunlu hale getirilmiş. Yapımcılar oyunun temposunu oldukça düşürmüş. Bu durum da haritanın bir ucundan diğerine özellikle güçsüz bir kamyonla yaklaşık bir saate yakın, hatta bazen daha fazla yol almanız gerektiği anlamına geliyor.

Oynanıştan bahsetmek gerekirse, yeni yapımın eskilere oranla çok daha zor bir oyun olduğunu belirtmek gerekiyor. Yeni haliyle yapım bir gerçek bir simülasyona dönüşmüş. Öncelikle kamyonu sürerken asla hız duygusunu alamıyorsunuz. Aslında yavaş gitmiyorsunuz ancak hem yolun uzun olması hem de kamera açıları sizi bir şekilde yanıltıyor. Bu yüzden eski yapımları oynayanlar yeni oyunda zorlanmaya hazır olsunlar. Örneğin 50 mil hızla giderken dahi fren mesafenizi çok iyi gözden geçirmeniz gerekiyor. Önceki yapımlarda olduğu gibi 200 tonluk aracı pat diye durdurabileceğinizi sanıyorsanız bu kez yanılıyorsunuz. Bu durum özellikle trafikte heyecanlı anlar yaşamanıza sebep olabilir. Yapımcılar simülasyon havasını güçlendirmek adına oyunun bu açıdan gerçekçiliğini arttırmışlar. Eğer etkili bir fren yapmak istiyorsanız freni kullanırken aynı zamanda motor frenini de (B tuşu) kullanmanız gerekiyor. Tabi bu 500-600 metre! olan normal fren mesafenizi 300-350 seviyesine indiriyor. Tabi bir anlık dalgınlıkla hızlı giderken yoğun trafikte kırmızı ışığa yakalanırsanız yapabilecekleriniz bu iki freni yaparken bir de boşluk tuşuna etkili bir yumrukla basıp el frenini çekmek ve dua etmekle sınırlı. Şaka bi’ yana bu araçların fena halde frenleri tutmuyor. Bunun sim tarzı oynanışı güçlendirmek adına yapılıp yapılmadığı ya da bir çeşit hata mı olduğu ise açıkçası bir soru işareti.

Fiziksel motorda yapılan değişiklikler bununla kalmamış aracın direksiyon tepkileri de oldukça değişmiş. Bir önceki yapımda kokpit kamerasından oyunu (klavyeyle) rahatça oynayabilirken yukarıda saydığımız fren problemi ve temponun düşmesine ek olarak aşırı direksiyon tepkileri nedeniyle dış kamera açılarından oynamak çok daha mantıklı görünüyor. Neyse ki oyunda sabit ve hareketli birçok kamere açısı bulunuyor. Özellikle şehir içinde aracı kullanırken ve köşeleri dönerken ‘5’ no’lu aktif kamera açısı gayet kullanışlı oluyor, şiddetle tavsiye edilir. Eğer 360 derece dönebilen ve titreşimli bir direksiyon setine sahipseniz oyundan çok daha fazla zevk alabilirisiniz.

Aslına bakarsanız yapımın göze çarpan ilk özelliği grafik detayları. Kamyon çizimleri olabildiğince detaylı yapılmış ve bir önceki yapımla karşılaştırdığımızda en az 10 kat daha fazla poligon içeriyor. Prism3d adlı bir önceki yapımdan tanıdığımız OpenGL tabanlı bir grafik altyapısının geliştirilmiş sürümü üzerine oluşturulan oyuna eklenen yeni efekt düzenleri yapıma ayrı bir hava katmış. Ayrıca seride ilk defa kullanılmaya başlanan shader modellemeleri de detaylı araçların görsel bütünlüğünü pekiştiriyor. Oyunda her ne kadar lisanslı olmasalar da 1952 modelden 2003 modele kadar 17 farklı kamyon (aslında ‘çekici’ demek daha doğru) bulunuyor. Yapımcı firmanın günümüzün milyarlarca Euro sermaye hacmine sahip firmalarından biri olmamasının acı bir gerçeği bu. Ancak kamyonlar orijinal tasarımlarının aynısı. Belki hoşunuza gider diye araçların orjinal isimlerini de yazmakta fayda var sanırım.

Frisk L9C: “1980 Ford CLT 9000”
Forerunner Aggressor: “2003 Freightliner Argosy”
Forerunner 21C: “2002 Freightliner Century Class”
Intrepid: “1980 International 9200”
Intrepid Eagle: “1992 International 9300 Eagle”
Kinetic 1K1:”1978 Kenworth K-100E COE”
Kinetic 2T2: “2003 Kenworth T-2000 ‘Magnum'”
Kinetic 9W9: “2002 Kenworth W-900L ‘Castle'”
Metalhorse 61HC3: “2000 Mack CH-613”
Metalhorse Vision: “2002 Mack CX-613 Vision”
Pacific 351: “1952 Peterbilt 351”
Pacific 362: “1986 Peterbilt 362”
Pacific 379: “2003 Peterbilt 379X”
Pacific 387: “2004 Peterbilt 387”
Stormrage S9513: “2002 Sterling Silver Star 9513”
Volcano 7NV7: “2003 Volvo VNL 770 ‘Volcano'”
Whiplash 9004: “2000 Western Star 4900EX” (!!!)

Bu araçların oyunun ana menüsünde ‘Trucks’ adlı kısımda tasarımlarını incelemek mümkün. Bunun dışında 70’in üzerinde kargo türünü 40 farklı römorkla oyunda taşıyabiliyoruz. Ancak araç tasarımlarına sağlanan gelişme maalesef çevresel tasarımda ve hasar modellemelerinde aynı düzeyde gerçekleşmemiş. Önceki yapımlara göre şehir ve yol tasarımlarında belirgin bir değişim olsa da, kamyonlarda olduğu kadar detaya gidilmemiş. Trafikteki diğer araçlardaki detay seviyesinde de küçük rütüşlar haricinde herhangi bir değişimden bahsetmek gerçekten güç. Bu durum kamyonların grafiksel atmosferle uyumluluğunu olumsuz etkiliyor. Buna karşın suyun üzerindeki güneş yansıması, toprakta ilerlerken toz efektleri ve yağmur efekti takdire değer gelişmelerden sayılabilir. Ancak dinamik ışıklandırmaya yapımcının ön farlar ve kokpit haricinde neredeyse hiç yer vermemesi önemli bir eksik. Basit birkaç ‘lens flare’ yansıma efekti bile çok hoş olabilirdi.

Oyundaki yeterince detaylı düzeydeki seçenekler menüsünden gerekli sistem ayarlarını yapmak mümkün. Bu kısımda ekran kartınız için en uygun olan Shader modellemelerini de seçmek mümkün. Ancak yeni nesil (Shader Model 2.0 ve üzerini destekleyen) ekran kartlarına hitab eden ARB-2(fvp) adlı seçenek oldukça sorunlu. Yine de programlanabilirliği yüksek bir yapım olduğu anlaşılabilen Pedal to the Metal için yapımcılar umarım bahsettiğimiz hataları ve sorunları düzelten ve yeni eklentiler içeren yamalar hazırlayacaktır.

Ses ve müzik açısından da yapım maalesef güncel bir oyuncunun beklentilerini karşılamaktan uzak. Ses efektleri açıkçası o kadar da etkileyici duyulmuyor. Sadece önceki oyundan birkaç düzeltme ve belli belirsiz yeni sesler bulunuyor. Ayrıca motor sesleri ve kornaları üzerinde de biraz daha özenli çalışılabilirdi. Müzik konusuna gelince yapımcı oyuncuyu bu konuda serbest bırakmış. Oyunla birlikte herhangi bir müzik gelmemesine rağmen oyunda entegre bir ogg vorbis çalıcısı bulunuyor. Bu şekilde kendi müziklerinizi belirlenen klasöre kopyalayıp oyun içerisinde çalmak mümkün. Ancak yine de arkaplanda çalışan media player benzeri programlar bu arabirime tercih edilebilir. Bunun dışında ana menüde çalan parça haricinde oyunda müzik yok.

Yapay zeka konusunda da oyunun ciddi problemleri bulunuyor. Trafik akışı özellikle kavşaklarda sorun yaratabiliyor. Ayrıca araçlar kamyonunuzu sollarken bazen karasız kalıyorlar. Bu durum kamyonun arkasında uzun araç kuyrukları oluşturuyor. Bunun dışında köprülü otoban kavşaklarında yavaş ilerlemeleri frenleri zaten zor tutan aracınızla size zorluk çıkarıyor.

Bir başka eksiklik ise oyunun çoklu oyuncu (multiplayer) desteğinden yoksun olması. Bu durum yapımın oynanabilirlik ömrünü büyük ölçüde azaltıyor. Halbuki çoklu oyuncu seçenekleri yapımı çok daha farklı bir boyuta taşıyabilirdi.

Sonuç olarak her ne kadar bütün beklentilerimizi karşılayamasa da 18 W.o.S: Pedal to the Metal kendi çapında türünün en iyi örneği. Ancak bir oyun bu kadar da sade olmamalıydı derken yapımcının olanaksızlığını da göz önünde tutmak gerekiyor. Yapımda müziklerin olmaması, çoklu oyuncu desteğinden yoksun olması gibi birçok eksik ve hatanın özünde aslında bu yatıyor. Eğer bu yapımın üzerinde EA logosunu görseydik durum çok daha farklı olacaktı. Ancak yine de düşük bir bütçeyle bunların başarılması küçük çaptaki programcılara moral kaynağı olacaktır. Bu yüzden her ne kadar oyunun gerçek notu 3 yıldız’da olsa yapımcı 3,5 yıldızı eksikleri yok sayıp, 89 mb’a sığdırdığı güzelliklerle hak ediyor. Türünün meraklıları için kesinlikle tercih edilebilir bir yapım 18 Wheels of Steel: Pedal to the Metal.


İşletim Sistemi: Windows 98/ME/2000/XP
İşlemci: 700 MHz
RAM: 256 MB
HDD: 800 MB Free
Ekran Kartı: 16 MB


“Belgelerim” klasörü içindeki 18 WoS Across America dosyasını bulun ve config.cfg dosyasını not defteri yardımı ile açın. Yazının en başına uset g_console “1” parametresini ekleyin. Oyunu açtıktan sonra “-é tuşuna basın ve aşağıdaki hileleri girin:

money – 100000$ verir
dealers – Bütün kamyon satıcıları açılır.
drivers – Bütün şoförler açılır.
stars – 5 yıldız alırsınız.

Ayrıca istediğiniz müzik parçalarını “Belgelerim” içindeki “Müziklerim” klasörüne atın ve oyunda J’ye basın. O klasöre attığınız parçalar çalacaktır.

Klasör içindeki TR Map yama kurulum şifresi eklenmiş dosyada yazmaktadır.

Link Kodu:
http://fileserve.com/file/nNuFgee/18WHOFSTPETOTHEME.FO.part1.rar
http://fileserve.com/file/W9QUx4T/18WHOFSTPETOTHEME.FO.part2.rar
Link Kodu:
http://netload.in/dateinQohpqZgI6/18WHOFSTPETOTHEME.FO.part1.rar.htm
http://netload.in/dateiwzsOgvcbeb/18WHOFSTPETOTHEME.FO.part2.rar.htm

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: